Artur Pierściński

Teatr Miejski w Gliwicach_DSM
fot. Dariusz Trześniowski

W latach 1985-86 był adeptem w Teatrze Dramatycznym w Płocku. W latach 1990-91 występował w Teatrze im. Bogusławskiego w Kaliszu, w latach 1991-92 w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu, w latach 1992-94 w Teatrze Zagłębia w Sosnowcu. W latach 1994-2001 aktor Teatru Polskiego w Poznaniu, w latach 2001-2014 Teatru Polskiego w Bielsku-Białej.

WYBRANE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE:
„Szewcy”, Stanisław Ignacy Witkiewicz, reżyseria: Rozen Henryk, Teatr Polski, Bielsko-Biała, role: Czeladnik I, Józek,
„Tramwaj zwany pożądaniem”, Tennessee Williams, reżyseria: Wyszomirski Bartłomiej, Teatr Polski, Bielsko-Biała, rola: Steve,
„Historyja o Chwalebnym Zmartwychwstaniu Pańskim”, Mikołaj z Wilkowiecka, reżyseria: Wiesław Komasa, Teatr Polski, Bielsko-Biała, role: Kajfasz, Apostoł III Kleofas,
„Nastazja Filipowna”, Dostojewski Fiodor, reżyseria: Robert Talarczyk, Teatr Polski, Bielsko-Biała, rola: Książę Myszkin,
„Rewizor”, Mikołaj Gogol, reżyseria: Łukasz Czuj, Teatr Polski, Bielsko-Biała, rola: Dzierżymorda,
„Mistrz & Małgorzata story”, Michaił Bułhakow, reżyseria: Robert Talarczyk, Teatr Polski, Bielsko-Biała, rola: Kapral/Szczurza Śmierć,
„Proces”, Franz Kafka, reżyseria: Jacek Bała, Teatr Polski, Bielsko-Biała, rola: Guru,
„Miłość w Königshütte”, Ingmar Villqist, reżyseria: Ingmar Villqist, Teatr Polski, Bielsko-Biała, rola: Langner,
„Amadeus”, Peter Shaffer, reżyseria: Robert Talarczyk, Teatr Polski, Bielsko-Biała, rola: Kapelmistrz Bonno,
„Cesarz Ameryki”, Robert Urbański, reżyseria: Jacek Głomb, Teatr Polski, Bielsko-Biała, role: Żandarm, Paolo