Deklaracja dostępności

Teatr Miejski w Gliwicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: Strona Teatru Miejskiego w Gliwicach  – teatr.gliwice.pl.

DATY PUBLIKACJI I AKTUALIZACJI

Data publikacji strony internetowej: 2023-07-01.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-07-01.

Termin przeglądu i aktualizacji deklaracji: 2025-03-30.

DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI I METODA OCENY DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  1. część grafik nie posiada tekstów alternatywnych
  2. materiały wideo bez audiodeskrypcji i alternatywy tekstowej
  3. błędy w strukturze nagłówków (pominięcia poziomów)
  4. zbyt niski kontrast niektórych elementów strony
  5. parsowanie wykazuje błędy i ostrzeżenia
  6. zakładka repertuar nie jest tabelą
  7. strona zapewnia dostępność w module sprzedaży biletów – system spełnia wymagania WCAG 2.2 na poziomie AA oraz jest przyjazny osobom ze szczególnymi potrzebami.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Róża Stankiewicz, e-mail:  rstankiewicz@teatr.gliwice.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu tel. 32 232 11 83. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

INFORMACJE NA TEMAT PROCEDURY

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Siedziba główna Teatru Miejskiego w Gliwicach (ul. Nowy Świat 55/57)

Do teatru najłatwiej dojechać jest samochodem lub autobusem

Z centrum przesiadkowego –  linia 186, 178, 676
Z przystanku Gliwice Dworzec – linia A4

Uwaga! Ostatni autobus linii A4 z przystanku Gliwice Teatr w kierunku Dworca PKP odjeżdża około godziny 23.00.

Dojście z przystanków do budynku teatru wymaga przejścia przez jedno lub dwa przejścia dla pieszych. Przejścia sterowane są sygnalizacją świetlną i posiadają chodnikowe płyty ostrzegawcze.

Przed wejściem głównym do teatru, po drugiej stronie ulicy znajduje się niepłatny, publiczny parking, na którym wyznaczono dwa miejsca dla osób z niepełnosprawnościami. Wejściem głównym do teatru wchodzi się bezpośrednio z poziomu chodnika. Drzwi wejściowe są dwuskrzydłowe i otwierają się na zewnątrz. Drzwi są ciężkie i nie posiadają klasycznej klamki. Po otwarciu jednego skrzydła przejście ma szerokość 90 cm. Główne punkty obsługi widzów: BOW, kasa biletowa oraz szatnia są  dostępne. Kasa znajduje się w przedsionku po prawej stronie wejścia. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, w przestrzeni szatni, po prawej stronie od wejścia. Przejście z szatni do foyer prowadzi przez schody, w których wydzielony jest podjazd dla osób niepełnosprawnych. Duża sala jest na parterze. Wejście do dużej sali widowiskowej prowadzi przez schody – z tyłu widowni zbudowany jest podjazd dla osób niepełnosprawnych. Osoby na wózkach mogą zająć miejsce z boku przy pierwszych rządach. Dla osób z niepełnosprawnością ruchu dostępne są wszystkie korytarze i pomieszczenia przeznaczone dla widzów na parterze. Miejsca na balkonie są niedostępne dla widzów z niepełnosprawnościami ruchu. W budynku nie ma windy. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. O rozkładzie budynku informują pracownicy obsługi widowni. Obsługa widowni zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami indywidualną pomoc w bezpiecznym udziale w wydarzeniu artystycznym. Pętle indukcyjne znajdują się w kasie oraz na parterze dużej sali teatralnej (rzędy 1-15). Konieczność kontaktu z udziałem tłumacza języka migowego należy zgłosić do sekretariatu teatru (sekretariat@teat.gliwice.pl, tel.: 32 232-11-83) minimum 3 dni przed planowaną wizytą lub rozmową.

Scena Kameralna usytuowana jest na pierwszym piętrze – wejście po schodach. Dla osób z niepełnosprawnościami ruchu wszystkie korytarze i pomieszczenia na pierwszym piętrze są niedostępne.

Scena Mikro znajduje się na drugim piętrze. Wejście od portierni Teatru (ul. Opawska). Do sali prowadzą schody. Sala jest niedostępna dla osób z niepełnosprawnościami ruchu. 

Deklaracja Dostępności strony WHIBLO

Raport o stanie dostępności 2025

Organizatorzy / Partnerzy / Patroni

Teatr Miejski w Gliwicach