Wszechogarniająco

Na przejrzenie się w krzywym zwierciadle, pokazanie z pokracznością, zdziwaczeniem, a już z pewnością – o zmierzenie się z zawodowym fiaskiem i brakiem talentu swoich sfrustrowanych postaci mogą się zdecydować jedynie soczyste i doświadczone: Maria Pakulnis (jako Wiera) i Ewa Dałkowska (Nina). I dodajmy – jak chce Kolada: świetnie utrzymane. (Dziennik Zachodni)

Spotkanie dwóch dojrzałych kobiet, które przez lata rywalizowały na scenie i w życiu prywatnym. Nie odniosły spektakularnych sukcesów. Teraz jedna z nich ma szansę, być może ostatnią, na główną rolę. Postanawia jeszcze raz zawalczyć o swój sukces. Druga ma jej w tym pomóc. Czy to może się udać? Czy doświadczenie życiowe sprawi, że spotykając się ostatni raz na scenie będą potrafiły zapomnieć o urazach? Czy z wiekiem stajemy się mądrzejsi, bardziej świadomi? Czy rozumiemy więcej?
Ewa Dałkowska i Maria Pakulnis w sztuce Wszechogarniająco to starcie dwóch aktorskich osobowości. To trzeba zobaczyć.

Maria Pakulnis – urodzona w 1956 roku w Giżycku, polska aktorka teatralna, filmowa oraz radiowa. Ukończyła warszawską Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. W ciągu swojej kariery zdobyła uznanie tak krytyków, jak i publiczności – obecnie znajduje się w gronie najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych polskich artystek. Była w stałym składzie aktorskim takich warszawskich teatrów jak Współczesny, Dramatyczny i Ateneum.

Zostało jej powierzonych wiele ról w różnorodnych produkcjach teatralnych; jej dorobek to między innymi Biesy w Słupskim Teatrze Dramatycznym, Sen Nocy Letniej w Teatrze Współczesnym, Burza, Opera za trzy grosze, czy Garderobiany w Teatrze Ateneum, Prezent urodzinowy w Teatrze Komedia oraz Dom kobiet w Teatrze Telewizji Polskiej.

Jej wyjątkowe role filmowe obejmują takie filmy jak: Konsul, Obywatel Piszczyk, Dekalog III, Ekstradycja i Ekstradycja 2, czy Rozdroże cafe.

Ewa Dałkowska – urodziła się w 1949 roku we Wrocławiu, a studia, najpierw polonistyczne, później teatralne, skończyła kolejno na Uniwersytecie Warszawskim i PWST. Pracowała w stałym zespole aktorskim na deskach Teatru Śląskiego oraz Teatru Powszechnego. W ciągu swojej długiej i imponującej kariery występowała w opozycyjnym Teatrze Domowym, Kabarecie Pod Egidą, a obecnie w Nowym Teatrze kierowanym artystycznie przez Krzysztofa Warlikowskiego.

Zagrała w wielu wyśmienitych spektaklach i filmach, przykładowo w (A)polonii, Końcu i Opowieściach afrykańskich według Szekspira, w Matce Witkiewicza w reżyserii Jerzego Jarockiego w Teatrze Telewizji, a także w Bez znieczulenia, Skazany na Bluesa, Korczak, czy Body/Ciało.

CZAS 1 godzina, 25 minut
WIEK WIDZÓW 16+
PREMIERA 16 lutego 2017 r.

Twórcy

TEKST Nikołaj Kolada
PRZEKŁAD Agnieszka Lubomira Piotrowska
REŻYSERIA Tomasz Man
SCENOGRAFIA I KOSTIUMY Aneta Piekarska-Man
MUZYKA Tomasz Man

Organizatorzy / Partnerzy / Patroni

Teatr Miejski w Gliwicach