terminy

Wszechogarniająco

  • autor: Nikołaj Kolada
  • tłumaczenie: Agnieszka Lubomira Piotrowska
  • reżyseria: Tomasz Man
  • scenografia: Aneta Piekarska-Man
  • występują: Maria Pakulnis, Ewa Dałkowska

Spotkanie dwóch dojrzałych kobiet, które przez lata rywalizowały na scenie i w życiu prywatnym. Nie odniosły spektakularnych sukcesów. Teraz jedna z nich ma szansę, być może ostatnią, na główną rolę. Postanawia jeszcze raz zawalczyć o swój sukces. Druga ma jej w tym pomóc. Czy to może się udać? Czy doświadczenie życiowe sprawi, że spotykając się ostatni raz na scenie będą potrafiły zapomnieć o urazach? Czy z wiekiem stajemy się mądrzejsi, bardziej świadomi? Czy rozumiemy więcej?
Ewa Dałkowska i Maria Pakulnis w sztuce „Wszechogarniająco” to starcie dwóch aktorskich osobowości. To trzeba zobaczyć, zapraszamy.

Maria Pakulnis –  urodzona w 1956 roku w Giżycku, polska aktorka teatralna, filmowa oraz radiowa. Ukończyła warszawską Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. W ciągu swojej kariery zdobyła uznanie tak krytyków, jak i publiczności – obecnie znajduje się w gronie najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych polskich artystek. Była w stałym składzie aktorskim takich warszawskich teatrów jak Współczesny, Dramatyczny i Ateneum.

Zostało jej powierzonych wiele ról w różnorodnych produkcjach teatralnych; jej dorobek to między innymi Biesy w Słupskim Teatrze Dramatycznym, Sen Nocy Letniej w Teatrze Współczesnym,  Burza, Opera za trzy grosze, czy Garderobiany  w Teatrze Ateneum,  Prezent urodzinowy w Teatrze Komedia oraz Dom kobiet w Teatrze Telewizji Polskiej.

Jej wyjątkowe role filmowe obejmują takie filmy jak: Konsul, Obywatel Piszczyk, Dekalog III,  Ekstradycja i Ekstradycja 2, czy Rozdroże cafe.

 

Ewa Dałkowska – urodziła się w 1949 roku we Wrocławiu, a studia, najpierw polonistyczne, później teatralne, skończyła kolejno na Uniwersytecie Warszawskim i PWST. Pracowała w stałym zespole aktorskim na deskach Teatru Śląskiego oraz Teatru Powszechnego. W ciągu swojej długiej i imponującej kariery występowała w opozycyjnym Teatrze Domowym, Kabarecie Pod Egidą, a obecnie w Nowym Teatrze kierowanym artystycznie przez Krzysztofa Warlikowskiego.

Zagrała w wielu wyśmienitych  spektaklach i filmach, przykładowo w  (A)polonii, Końcu i Opowieściach afrykańskich według Szekspira, w Matce Witkiewicza w reżyserii Jerzego Jarockiego w Teatrze Telewizji, a także w Bez znieczulenia, Skazany na Bluesa, Korczak, czy Body/Ciało.