Dominik Strycharski

Dominik Strycharski – kompozytor, flecista, wokalista, improwizator, performer, nauczyciel i publicysta. Zajmuje się od trzech dekad prawie każdym twórczym aspektem muzyki, począwszy od kompozycji, przez wykonawstwo, na sounddesignie i nauczaniu skończywszy. Lauerat Paszportów Polityki 2021, twórca muzyki do około 100 spektakli teatralnych, wielu filmów oraz słuchowisk. Autor kilkudziesięciu płyt z muzyką współczesną i jazzową, zagrał na żywo kilkaset spektakli na żywo oraz koncertów. Od 20 lat prowadzi autorskie warsztaty wokalne i improwizowane. Bardzo dużą część jego pracy zajmuje praca z elektroniką oraz elektronicznie przetwarzanym głosem, tworząc niejednokrotnie złożone i intrygujące przestrzenie ambientalne oraz dźwiękowe instalacje. Jest jednym z niewielu flecistów eksplorujących możliwości fletów blokowych w muzyce współczesnej, jazzowej i improwizowanej. Jako kompozytor zajmuje się współczesną muzyką elektroakustyczną, korzystającą z nieortodoksyjnych technik i stylistycznych połączeń. Intensywnie rozwija współczesny język fletu prostego, oraz ludzkiego głosu łączonego z elektroniką.

Jako twórca teatralny skomponował różnorodną stylistycznie muzykę do około 100 spektakli i projektów takich twórców scenicznych, jak Paweł Łysak, Bartosz Szydłowski, Michał Zadara, Łukasz Kos, Paweł Świątek, Wojtek Klemm, Katarzyna Raduszyńska, Jan Peszek, Anna Badora, Wojtek Urbański, Kuba Roszkowski i wielu innych. Spektakle z jego muzyką grane są w całej Polsce, i za granicą.

W 2019 premierę miał kreatywny dokument Symfonia Fabryki Ursus w którym jego muzyka pełni ogromną rolę. W 2020 premierę na Docs Against Gravity miał premierę film „Jeszcze Zdążę” z muzyką Strycharskiego. Jesienią 2023 premierę miał fabularny film „Chcesz pokoju, szykuj się do wojny” Agnieszki Elbanowskiej,  z muzyką Strycharskiego. Od roku 1998 tworzy (jako kompozytor i wykonawca) wielowymiarowy projekt solowy Doministry, łączący współczesną muzykę elektroniczną, posthiphop, performance, noise i elektro-ambient. Jest twórcą jedynego na świecie dziennika dźwiękowego, którego kolekcja obejmuje dziś prawie 500 utworów. Wśród jego ważniejszych kompozycji znajdują się muzyka do filmu „Symfonia Fabryki Ursus” w wersji płytowej i koncertowej, na elektronikę, śpiew oraz chór mieszany i orkiestrę dętą, „Duch Meduzy” na flety blokowe i elektroniką jako odpowiedź na cykl utworów fletowych Witolda Szalonka, oraz „The Frame” na flety proste, elektronikę, głos oraz orkiestrę smyczkową Aukso.

Organizatorzy / Partnerzy / Patroni

Teatr Miejski w Gliwicach