Załącznik nr 1 do zarządzenia nr PM-1248/2025
Prezydenta Miasta Gliwice z dnia 12.02.2025 r.
Prezydent Miasta Gliwice ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Teatru Miejskiego w Gliwicach z siedzibą przy ul. Nowy Świat 55-57 w Gliwicach
Osoba zatrudniona na oferowanym stanowisku będzie:
Realizowała zadania statutowe teatru w zakresie upowszechniania dorobku polskiej
i światowej sztuki teatralnej oraz innych dóbr kultury, w celu zaspokajania kulturalnych potrzeb i aspiracji społeczeństwa m. in. poprzez:
tworzenie własnych spektakli teatralnych,
realizowanie i upowszechnianie spektakli teatralnych,
prowadzenie działalności impresaryjnej w zakresie kultury,
współpracę z instytucjami kultury w Polsce i za granicą w celu realizowania
i upowszechniania dóbr kultury,
realizację, produkcję i współorganizację artystycznych projektów interdyscyplinarnych powiązanych z działalnością statutową teatru,
prowadzenie działalności wydawniczej,
prowadzenie działalności edukacyjnej w dziedzinie teatru,
organizowanie lub współorganizowanie festiwali, przeglądów, konkursów teatralnych, koncertów muzycznych, widowisk estradowych oraz imprez masowych o charakterze kulturalnym,
reprezentowanie polskiej kultury i jej dziedzictwa w kraju i zagranicą,
produkcję środków inscenizacyjnych.
Zarządzała teatrem w pełnym zakresie poprzez:
planowanie na poziomie strategicznym i operacyjnym,
wyznaczanie kierunków działań teatru,
podejmowanie działań zapewniających realizację celów, misji i zadań teatru
w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy,
kierowanie bieżącą działalnością teatru,
dysponowanie środkami finansowymi określonymi w planie finansowym, nadzór nad gospodarowaniem nimi, odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, przestrzeganie dyscypliny budżetowej.
Realizowała obowiązki pracodawcy, w tym m.in. sprawowała zwierzchnictwo służbowe nad pracownikami, dokonywała czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników zatrudnionych w teatrze.
Reprezentowała teatr w kontaktach zewnętrznych.
Kwalifikacje konieczne do objęcia stanowiska dyrektora Teatru Miejskiego
w Gliwicach:
O zatrudnienie mogą się ubiegać osoby, które spełniają wymagania formalne:
Posiadają:
wykształcenie wyższe magisterskie w zakresie umożliwiającym wykonywanie zadań na oferowanym stanowisku (udokumentowane kserokopią dyplomu),
co najmniej 5 lat stażu pracy, w tym co najmniej 3 lata na stanowisku kierowniczym pod warunkiem posiadania co najmniej 3 lat doświadczenia zawodowego zgodnego z zakresem oferowanego stanowiska w instytucji kultury lub w innych podmiotach realizujących zadania z zakresu przedsięwzięć kulturalnych (potwierdzone kserokopiami świadectw pracy, kserokopią aktualnego zaświadczenia o zatrudnieniu, kserokopiami dokumentów wystawionych przez pracodawców lub zleceniodawców,
z których wynika okres i zakres świadczonej pracy),
lub
prowadziły przez co najmniej 5 lat własną działalność gospodarczą
o charakterze zgodnym z zakresem oferowanego stanowiska pracy (potwierdzone kserokopią dokumentu poświadczającego prowadzenie własnej działalności gospodarczej, z którego będzie wynikał okres oraz zakres prowadzonej działalności).
Przedstawią autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju teatru na okres trzech sezonów artystycznych (mieszczący się
w ramach aktualnych warunków finansowych i organizacyjnych wynikających
z publicznie udostępnionych dokumentów) obejmujący w szczególności:
charakterystykę planowanych do realizacji projektów artystycznych,
zakres planowanych do realizacji działań impresaryjnych instytucji,
charakterystykę proponowanych do realizacji programów edukacji kulturalnej,
zasady finansowania działalności instytucji z uwzględnieniem środków zewnętrznych.
Dokumenty, w oparciu o które należy przygotować autorski program zostały udostępnione pod treścią ogłoszenia w plikach do pobrania.
W przypadku uzyskania rekomendacji komisji konkursowej, koncepcja programowa zostanie upubliczniona i będzie stanowiła załącznik do umowy w sprawie warunków organizacyjno-finansowych Teatru Miejskiego w Gliwicach.
Spełniają poniższe wymagania:
posiadają obywatelstwo polskie,
posiadają pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystają z pełni praw publicznych,
cieszą się nieposzlakowaną opinią,
nie były skazane prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
nie są osobami ukaranymi karą zakazu pełnienia funkcji związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi,
nie są osobami ukaranymi karą zakazu zajmowania stanowisk lub wykonywania zawodów lub pracy w organach i instytucjach samorządu terytorialnego,
nie są osobami ukaranymi za przestępstwa określone w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie
z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (w związku z brzmieniem art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich).
Dodatkowe kwalifikacje oczekiwane od kandydatów na stanowisko dyrektora teatru:
Znajomość zagadnień związanych z:
branżą teatralną,
zarządzaniem samorządową instytucją kultury.
Znajomość problematyki związanej z organizacją, realizacją i wystawianiem spektakli teatralnych, recitali, koncertów oraz innych imprez o charakterze kulturalnym.
Znajomość przepisów:
ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 87),
ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
(t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 z późn. zm.).
Cechy i umiejętności jakie powinien posiadać kandydat na stanowisko dyrektora.
Odpowiedzialność, bezstronność, samodzielność w działaniu, nastawienie na rozwiązywanie problemów, umiejętność podejmowania decyzji, koncepcyjnego myślenia, postrzegania zadań przez pryzmat całości zagadnienia z uwzględnieniem różnorodności perspektyw wszystkich zainteresowanych stron, umiejętność współpracy, zarządzania zespołem i tworzenia pozytywnych relacji pomiędzy współpracownikami.
Dokumenty aplikacyjne muszą zawierać:
List motywacyjny.
Życiorys zawodowy (CV).
Kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane kwalifikacje, staż pracy, doświadczenie zawodowe.
Autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju teatru na okres trzech sezonów artystycznych.
Kwestionariusz osobowy (zgodnie ze wzorem opublikowanym w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gliwicach pod treścią ogłoszenia w plikach do pobrania).
Formularz oświadczeń (zgodnie ze wzorem opublikowanym w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gliwicach pod treścią ogłoszenia w plikach do pobrania).
List motywacyjny, CV, kwestionariusz, oświadczenia oraz autorski program realizacji zadań powinny być własnoręcznie podpisane.
Wszystkie dokumenty zawarte w ofercie muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie. Dokumenty wydane w języku obcym powinny zostać złożone wraz z tłumaczeniem.
Strony dokumentów aplikacyjnych powinny być ponumerowane.
Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach do 25 marca 2025 r.
Koperta powinna zostać opisana:
„KONKURS NA STANOWISKO DYREKTORA TEATRU MIEJSKIEGO W GLIWICACH
NIE OTWIERAĆ”
W celu rejestracji oferty w urzędowym systemie obiegu dokumentów, należy na kopercie umieścić imię nazwisko oraz miejsce zamieszkania.
Dokumenty można złożyć:
Osobiście w biurze podawczym Urzędu Miejskiego w Gliwicach:
w godzinach pracy Urzędu, lub
po godzinach urzędowania w ramach dyżurów pełnionych przez pracowników Biura Obsługi Interesantów (przy ul. Zwycięstwa 21), we wtorki od godz. 16:00 do 18:00, w czwartki od godz. 17:00 do 18:00 oraz piątki od godz. 15:00 do 18:00.
Za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Gliwicach, ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu Miejskiego w Gliwicach po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
Złożone oferty nie będą zwracane.
Dodatkowe informacje w sprawach dotyczących procedury naboru można uzyskać pod numerem telefonu 32 238-56-50.
Oferty zostaną rozpatrzone najpóźniej do 30 maja 2025 r.
Dodatkowe informacje:
Kandydaci, których oferty spełnią wymagania formalne zostaną zaproszeni na rozmowę rekrutacyjną. O terminie i miejscu rozmowy kandydaci zostaną powiadomieni mailowo w korespondencji wysłanej na wskazany w dokumentach aplikacyjnych adres mailowy.
Zatrudnienie nastąpi na okres trzech sezonów artystycznych.
Dane osobowe zawarte w składanych dokumentach aplikacyjnych będą przetwarzane na potrzeby postępowania rekrutacyjnego. Administratorem danych osobowych kandydatów ubiegających się o stanowisko objęte naborem jest Prezydent Miasta Gliwice.
Osoba wybrana do zatrudnienia będzie miała obowiązek złożenia oświadczenia majątkowego, o którym mowa w art. 24 h ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1465 z późn. zm.), w terminie 30 dni od daty objęcia stanowiska.
Z osobą wybraną do zatrudnienia, przed powołaniem, zostanie zawarta w formie pisemnej umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności teatru oraz program jego działania. Umowa wejdzie w życie z dniem powołania dyrektora. Odmowa zawarcia umowy uniemożliwi powołanie na stanowisko dyrektora.
Informacje na temat obowiązującej w Urzędzie Miejskim w Gliwicach wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu (bip.gliwice.eu/sygnaliści).
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1090 z późn. zm.) określa między innymi ograniczenia jakim podlegają osoby pełniące funkcje publiczne.
W związku z powyższym osoba zatrudniona na oferowanym stanowisku nie będzie mogła:
być członkiem zarządów, rad nadzorczych lub komisji rewizyjnych spółek prawa handlowego, lub likwidatorem tych spółek, a także być pełnomocnikiem wspólnika, o którym mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i niektórych uprawnieniach pracowników (Dz. U. z 2023 r. poz. 343) z zastrzeżeniem art. 6 ustawy;
być syndykiem lub zastępcą syndyka w postępowaniu upadłościowym lub nadzorcą lub zarządcą w postępowaniu restrukturyzacyjnym;
być zatrudniona lub wykonywać innych zajęć w spółkach prawa handlowego, które mogłyby wywołać podejrzenie o stronniczość lub interesowność;
być członkiem zarządów, rad nadzorczych lub komisji rewizyjnych spółdzielni, z wyjątkiem rad nadzorczych spółdzielni mieszkaniowych;
być członkiem zarządów fundacji prowadzących działalność gospodarczą;
posiadać w spółkach prawa handlowego więcej niż 10% akcji lub udziały przedstawiające więcej niż 10% kapitału zakładowego – w każdej z tych spółek;
prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie
z innymi osobami, a także zarządzać taką działalnością lub być przedstawicielem czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności; nie dotyczy to działalności wytwórczej w rolnictwie w zakresie produkcji roślinnej i zwierzęcej, w formie i zakresie gospodarstwa rodzinnego, a także pełnienia funkcji członka zarządu na podstawie umowy o świadczenie usług zarządzania, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2016 r. o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1907)
Prezydent Miasta
Katarzyna Kuczyńska-Budka
Dokumenty niezbędne do przygotowania oferty pracy zostały udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gliwicach (bip.gliwice.eu/Nabory/Ogłoszenia o naborach na stanowiska dyrektorów jednostek organizacyjnych miasta) pod treścią ogłoszenia o konkursie
w plikach do pobrania.
