Izabela Baran

Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie Filia we Wrocławiu. Absolwentka Akademii Filozoficzno- Pedagogicznej Ignatianum, kierunek: kulturoznawstwo, specjalność: nowe media – studia licencjackie.
Uczestniczka warsztatów Aktorskiej Szkoły Rosyjskiej Klasy Mistrzowskiej Wieniamina Filsztyńskiego. Zajęcia obejmowały technikę systemu Stanisławskiego, biomechanikę Meyerholda i system Demidowa (Teatr Zagłębia w Sosnowcu).
WYBRANE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE:
„Najmrodzki, czyli dawno temu w Gliwicach”, scenariusz i reżyseria: Michał Siegoczyński, Teatr Miejski w Gliwicach, role: Gliwice, Tola, Hippiska, Dziewczyna w kożuchu
„Romeo i Julia”, William Szekspir, reżyseria: Krzysztof Rekowski, Teatr Miejski w Gliwicach, rola chór
„Tramwaj zwany pożądaniem”, Tennessee Williams, reżyseria: Jacek Jabrzyk, Teatr Miejski w Gliwicach, rola Eunice Hubbell,
„Damy i Huzary”, Aleksander Fredro, reżyseria: Gabriel Gietzky, Teatr Miejski w Gliwicach, rola Zofia,
„Nora”, Henryk Ibsen, reżyseria: Judyta Berłowska, Teatr Miejski w Gliwicach, rola Nora,
„O Józku, który grał bigbit”, reżyseria: Alina Moś – Kerger, Teatr Miejski w Gliwicach, rola Dźwięk 3,
„Dom Spokojnej Młodości”, reżyseria: Łukasz Czuj, Teatr Miejski w Gliwicach, rola Andżelika Żal,
„Piaskownica”, reżyseria: Konrad Dulkowski, Teatr TrzyRzecze, Warszawa, rola Miłka,
„Biesy”, Fiodor Dostojewski, reżyseria: Karolina Kirsz, Teatr PWST, Wrocław, rola Maria Timofiejewna Lebiadkin,
„Trans Polonia. Dwie Polski”, reżyseria: Agata Dyczko, Teatr im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie
„Malanova”, adaptacja i reżyseria: Karolina Kirsz, Teatr WARsawy, czytanie performatywne,
„Mein Kamp”, reżyseria: Karolina Kirsz, JCC Warszawa oraz Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu Teatralnego, czytanie performatywne,